Model poslovne inteligencije za analizu prodaje |
Tehnologija beleži sve veći napredak, dinamika poslovnog okruženja se menja, a uporedo sa tim povećava se i konkurencija na tržištu, a pristup potrošača proizvodu postaje sve dominantnije obeležje moderne trgovine. Danas je ponuda višestruko veća od potražnje; stoga nam je potrebno mnogo više informacija i znanja da bismo mogli da napravimo bolji proizvod i to proizvod sa dodatom vrednošću. S druge strane, ne želimo da budemo zatrpani ogromnim brojem podataka i iznutra i spolja. Primenom koncepta poslovne inteligencije poslovni sistemi će biti u mogućnosti da primenjuju samo one informacije koje su, pored toga što su prikazane na najbolji način, potrebne u jednom određenom trenutku poslovnog odlučivanja. Istovremeno, ako se ovaj koncept pravilno primenjuje, smanjiće se broj podataka koje zaposleni u tom poslovnom sistemu dobijaju, a kvalitet tih informacija će biti bolji. Stoga je glavni cilj koncepta poslovne inteligencije da stvori visoko-kvalitetne informacije, potrebne poslovnim sistemima da bi doneli pravilne poslovne odluke.
MSc Suzana Đukić, Prof. dr Ljiljana Kašćelan |