Kako oglašivači vide Internet kao sredstvo marketinga: studija slučaja |
U mnogim firmama smatraju da je uloga interneta ili da smanji troškove ili da doda vrednost za postojeće kupce, ali on igra značajnu ulogu i u privlačenju novih kupaca i u uspostavljanju novih mreža. To je, u stvari, njegova najznačajnija uloga. Naš cilj u ovom istraživanju jeste da proučimo kako internet utiče na oglačavanje. Studija je obuhvatila izvršne direktore 200 firmi koje rade u uslužnom sektoru u Abu Dabiju u UAR (oblast bankarstva i osiguranja), a sprovedena je putem upitnika, sa ciljem da se sazna kako ovi direktori ocenjuju efekat oglašavanja primenom interneta. Zaključci dobijeni istraživanjem pokazuju da opseg primene interneta u oglašavanju zavisi od toga kako menadžment ocenjuje efekat vebsajtova kao instrumenta marketinga. Rezultati ukazuju na to da su negativni stavovi prema oglašavanju putem interneta uglavnom vezani za firme u sektoru bankarstva i osiguranja, dva najveća sektora u oblasti uslužne delatnosti. Ovi rezultati ukazuju i na to da menadžeri smatraju da oglašavanje putem interneta ne donosi nikakvu ekonomsku korist. Na osnovu veličine uzorka ovaj istraživač iznosi stav da ovakvi rezultati mogu da važe i u drugim uslužnim delatnostima, posebno u Abu Dabiju, a i u UAR uopšte.
Khalid Alrawi
|