English
Početna
FacebookTwitterGoogle Bookmarks

Najnoviji broj

Management 81
ISSN 1820-0222
ISSN 2406-0658 (Online)
Information and Communication Technology Unit Service Management in a Non-profit Organization Using ITIL Standards

 

UDK: 007:005]:004 ; 005:061.2

DOI: 10.7595/management.fon.2013.0005

 

The study subject of this paper is the use of management standards and recommendations in the implementation of ITIL standards and best practices in the management of Information and Communication Technology unit. The conceptual implementation model consists of analysis, observations and implementation of best practices and methodologies in order to develop an integrated system compatible with the needs of an international non-profit organization. The paper elaborates the key aspects of corporate culture combined with the rules and regulations in order to maximize the quality of service, its efficiency and availability. One of the most important services is the management of client support in order to maximize the efficiency of service delivered to clients. This paper also illustrates the practical implementation of the ITIL best practices within the Organization for Security and Cooperation in Europe (OSCE), the Office for Democratic Institutions and Human Rights, using software tools and documented procedures to manage services, infrastructure and resources.

Keywords: Information Technology Management, ITIL, Service Support, Information Technology Services.

 

Branislav Spasic1, Aleksandar Markovic2

1Organization for Security and Co-operation in Europe, Serbia

2University of Belgrade, Faculty of Organizational Sciences

 

Download article: Information and Communication Technology Unit Service Management in a Non-profit Organization Using ITIL Standards

 

Komentari 

 
+2 #1 Inaja Bozic 03-05-2013 17:54
Sve pohvale za rad gospodina Branislava Spasica...
Citiraj
 

Dodaj komentar

Sigurnosni kod
Osveži

Prihvaćeni radovi

Prihvaćeni neobjavljeni radovi

Vesti

Broj 81
sreda, 01 mart 2017
Izdanje broj 81, časopisa za teoriju i praksu menadžmenta - "Management", je objavljeno i može se preuzeti sa našeg sajta u rubrici 'Pregled brojeva'. Izdanje je objavljeno samo u engleskoj verziji.
Broj 80
sreda, 23 novembar 2016
Izdanje broj 80, časopisa za teoriju i praksu menadžmenta - "Management", je objavljeno i može se preuzeti sa našeg sajta u rubrici 'Pregled brojeva'.
Broj 79
petak, 02 septembar 2016
Izdanje broj 79, časopisa za teoriju i praksu menadžmenta - "Management", je objavljeno. Članci od kojih se sadrži mogu se preuzeti sa našeg sajta u rubrici 'Pregled brojeva'.
Broj 78
petak, 20 maj 2016
Izdanje broj 78, časopisa za teoriju i praksu menadžmenta - "Management", je objavljeno. Članci od kojih se sadrži mogu se preuzeti sa našeg sajta u rubrici 'Pregled brojeva'.
Broj 77
sreda, 24 februar 2016
Izdanje broj 77, časopisa za teoriju i praksu menadžmenta - "Management", je objavljeno. Članci od kojih se sadrži mogu se preuzeti sa našeg sajta u rubrici 'Pregled brojeva'.
Copyright © 2011 - Management - Časopis za teoriju i praksu menadžmenta