Nepoverenje kao prepreka razvoju e-trgovine u Srbiji |
UDK: 004.738.5:339(497.11) DOI: 10.7595/management.fon.2012.0035 (english version)
Izučavanju razvoja elektronske trgovine (e-trgovine) može se prići iz različitih perspektiva od čega će zavisiti i elementi koji će se izdvojiti kao presudni za razumevanje prepreka u procesu njene implementacije. U ovom radu se fokusiramo na (ne)poverenje, jedan od faktora za koji verujemo da, do sada, nije dobio zasluženu pažnju iako predstavlja možda i ključni razlog sporog razvoja e-trgovine u Srbiji. Iako se poverenju, u kontek-stu proučavanja e-trgovine, može prići na nekoliko nivoa, čini se da je za zemlje koje još uvek nisu završile pro-ces modernizacije i koje nemaju dugu tradiciju tržišnog poslovanja veoma važno sagledati kulturološke, odnosno makro faktore koji utiču na opšti nivo (ne)poverenja u jednom društvu. Zbog toga, u drugom delu rada našu pažnju usmeravamo na dva makro faktora nepoverenja u Srbiji: nepoverenje u normativni i vred-nosni sistem i nepoverenje kao deo kulturnog obrasca u Srbiji. Osnovni zaključak do koga se u radu dolazi jeste da će bez istinske transformacije vrednosnog i normativnog sistema u Srbiji sve ostale aktivnosti koje su usmerene na podizanje poverenja u e-trgovinu biti limitiranog značaja. Ključne reči: e-trgovina, nepoverenje, Internet, kulturni obrasci, vrednosni i normativni sistem
Dalibor Petrović1, Ivana Kovačević2 1Univerzitet u Beogradu, Saobraćajni fakultet 2Univerzitet u Beogradu, Fakultet organizacionih nauka
Preuzmi članak: Nepoverenje kao prepreka razvoju e-trgovine u Srbiji |