Inoviranje i rast MSP u EU |
UDK: 005.591.61 ; 005.52:330.322(4-672EU) DOI: 10.7595/management.fon.2012.0022 (english version)
Tema ovog rada je analiza najznačajnijih faktora koji utiču na rezultate, opstanak i rast MSP u EU. Glavni cilj jeste da se stekne uvid u to šta predodređuje potencijalni neuspeh mladih kompanija da uvode inovacije i da rastu. Postoji opšta saglasnost o tome da je za nove, mlade i stoga često još uvek male firme značajno da uvode inovacije i da se razvijaju. Stoga faktori koji ometaju ove male, mlade kompanije mogu da imaju ogroman uticaj u javnosti. Rezultati istraživanja pokazuju da je starost firme (što odražava i njen ugled) značajna do onog stepena do kojeg se firma oseća finansijski ograničenom. Finansijska ograničenja takođe mogu da budu u vezi sa neuspehom na tržištu. Rizik i informaciona asimetrija izazivaju određene nepravilnosti na tržištu kapitala i nedostatak ugleda i garancija firme mogu da postanu ključni elementi neuspeha. U zaključcima se pokazuje da sposobnost MSP da rastu u velikoj meri zavisi od njihovih mogućnosti da investiraju u restruktuiranje, inovacije i kvalifikacije. Za sve ove investicije potreban je kapital i shodno tome pristup finansijama. Najnovije mere imaju za cilj da poprave finansijsko okruženje za evropsko preduzetništvo i, još preciznije, da pruže podršku novo-formiranim inovativnim firmama kako bi one povećale svoju globalnu konkurentnost i podstakle inovacije. Ključne reči: MSP, finansiranje, inovacije, rast.
Elena Veselinova, Marija Gogova Samonikov Ekonomski fakultet Univerziteta Goce Delčev u Štipu, Makedonija
Preuzmi članak: Inoviranje i rast MSP u EU |