Unapređivanje kompjuterski posredovane komunikacije primenom kontekstualizacije na dizajn e-mejla: studija slučaja |
UDK: 005.53:[007:004.451.6 ; 005.94:004.9) DOI: 10.7595/management.fon.2012.0021 (english version)
Tema ovog rada su prekidi u komunikaciji i nesporazumi u komunikaciji posredstvom kompjutera (CMC), kao i načini da se komunikacija popravi ili da se proble mi spreče. U radu se opisuje studija slučaja CMC sprovedena u kompaniji Artigiani. Posmatrali smo komunikaciju i sproveli analizu sadržaja e-mejl poruka, s posebnom pažnjom posvećenom razmeni poruka između predstavnika servisa potrošača (CSR) i njihovih sagovornika. Pored teškoća u upravljanju zadacima identifikovali smo prekide u komunikaciji koji su bili posledica razlka u gledištima i nedostatka kontekstualnih informacija, uglavnom tehničke osnove i profesionalne terminologije među potrošačima. Ispitivali smo moguće načine da se unapredi CMC i u skladu s tim projektovali prototip e-mejl korisničkog interfejsa koji naglašava komunikacionu strategiju pod nazivom kontekstualizacija, kao glavnu komponentu u ostvarivanju efektivne komunikacije i podršci efektivnom upravljanju i kontroli organizacionih aktivnosti, posebno kad su u pitanju rukovanje porudžbinama, navođenje cene u ponudi i praćenje nabavke i postavljanja proizvoda. Dizajneri sistema koji podržavaju komunikaciju i saradnju na daljinu mogu u ovom radu da nađu praktične ideje koje mogu da primene. Ključne reči: kompjuterski posredovana komunikacija (CMC), kompjuterski podržana saradnja (CSCW), dizajne mejla, prekidi u komunikaciji, pogrešna (iskrivljena) komunikacija, kontekstualizacija, međusobno razumevanje.
Adi Katz Odsek za industrijski inženjering i menadžment Tehnički fakultet SCE, Izrael
Preuzmi članak: Unapređivanje kompjuterski posredovane komunikacije primenom kontekstualizacije na dizajn e-mejla: studija slučaja |