Primena nastavnih metoda i tehnika na univerzitetima u Srbiji: napredak tokom vremena |
UDK: 378.147 ; 005.336.1:378.014.3 DOI: 10.7595/management.fon.2012.0007 (english version)
Cilj ovog rada jeste da ukaže na rezultate istraživanja sprovedenog na četiri najveća državna univerziteta u Srbiji, a koji se odnose na primenu metoda i tehnika koje se koriste na univerzitetima u Srbiji. Polaznu osnovu za pisanje ovog rada čini istraživanje koje je nastalo kao posledica regionalnog istraživačkog projekta realizovanog 2009. godine od strane stipendista Američkog saveta za visoko obrazovanje, kada je prvi put sprovedena anketa od strane učesnika projekta među predavačima univerziteta zemalja jugoistočnog Balkana, među kojima je bila i Srbija. Tada je uočeno da je rezultat učešća informacionih tehnologija, naročito učenja na daljinu, u prenošenju znanja studentima ekstremno nizak. Dobijene rezultate iskoristili smo kao polaznu tačku za novo istraživanje (dve godine kasnije), ovog puta sprovedeno na uzorku od 153 ispitanika. Zaključi li smo da, iako je situacija u Srbiji neznatno poboljšana, još uvek je daleko od toga da ispuni evropske standarde. Ključne reči: metode učenja, tehnike učenja, učenje na daljinu, univerziteti u Srbiji, visoko obrazovanje.
Slađana Benković1, Marina Dobrota2 1,2Univerzitet u Beogradu, Fakultet organizacionih nauka
Preuzmi članak: Primena nastavnih metoda i tehnika na univerzitetima u Srbiji: napredak tokom vremena |