English
Početna
FacebookTwitterGoogle Bookmarks

Najnoviji broj

Management 81
ISSN 1820-0222
ISSN 2406-0658 (Online)
Odnos prema novcu kao faktor ponašanja potrošača

 

UDK: 659.27 ; 659.113.25

DOI: 10.7595/management.fon.2011.0004 (english version)

 

Predmet ovog rada je ispitati da li postoje razlike između različitih tipova potrošača i njihovog odnosa prema novcu. Istraživanje  je izvršeno na uzorku od 150 ispitanika radne populacije. Za ispitivanje tipova potrošača korišćena VALS tehnika, čiji je autor Arnold Mičel. VALS je jedna od najpopularnijih tehnika danas u svetu, koja se koristi  za ispitivanje ponašanja  potrošača. Za ispitivanje odnosa prema novcu korišćena je Etička Skala Novca (Money Ethic Scale), koju je konstruisao Thomas Li-Ping Tang. Ovom skalom definisani su afektivni, bihejvioralni i kognitivni odnos prema novcu. Od kontrolnih varijabli  uključene su pol, starost, obrazovanje i iznos prihoda ispitanika. Rezultati pokazuju da generalno postoje statističke značajne razlike između različitih tipova potrošača i njihovog bihejvioralnog i kognitivnog odnosa prema novcu, a da samo između pojedinih tipova potrošača, tačnije između Mislioca i Karijeriste, kao i Mislilaca i Ambicioznog postoje značajne razlike u pogledu njihovog afektivnog odnosa prema novcu. U pogledu kontrolnih varijabli, kod pripadnika različitog pola, i ispitanika različitih  prihoda,  ne postoji razlika u odnosu prema novcu, dok kod pripadnika različite starosti postoji razlika u bihejvioralnom odnosu prema novcu, a kod  ispitanika različitog obrazovanja razlika u kognitivnom odnosu prema novcu.

Ključne reči: tip potrošača, odnos prema novcu

 

Zorica Marković1, Iva Antanasijević2, Branko Ninković3

1,2Departman za psihologiju, Filozofski fakultet u Nišu,

3SANI Šabac

 

Preuzmi članak: Odnos prema novcu kao faktor ponašanja potrošača

 

Dodaj komentar

Sigurnosni kod
Osveži

Prihvaćeni radovi

Prihvaćeni neobjavljeni radovi

Vesti

Broj 81
sreda, 01 mart 2017
Izdanje broj 81, časopisa za teoriju i praksu menadžmenta - "Management", je objavljeno i može se preuzeti sa našeg sajta u rubrici 'Pregled brojeva'. Izdanje je objavljeno samo u engleskoj verziji.
Broj 80
sreda, 23 novembar 2016
Izdanje broj 80, časopisa za teoriju i praksu menadžmenta - "Management", je objavljeno i može se preuzeti sa našeg sajta u rubrici 'Pregled brojeva'.
Broj 79
petak, 02 septembar 2016
Izdanje broj 79, časopisa za teoriju i praksu menadžmenta - "Management", je objavljeno. Članci od kojih se sadrži mogu se preuzeti sa našeg sajta u rubrici 'Pregled brojeva'.
Broj 78
petak, 20 maj 2016
Izdanje broj 78, časopisa za teoriju i praksu menadžmenta - "Management", je objavljeno. Članci od kojih se sadrži mogu se preuzeti sa našeg sajta u rubrici 'Pregled brojeva'.
Broj 77
sreda, 24 februar 2016
Izdanje broj 77, časopisa za teoriju i praksu menadžmenta - "Management", je objavljeno. Članci od kojih se sadrži mogu se preuzeti sa našeg sajta u rubrici 'Pregled brojeva'.
Copyright © 2011 - Management - Časopis za teoriju i praksu menadžmenta