Kritički generisana znanja - rezultat učenja uz pomoć trostruke petlje |
UDK: 005.94:005.22 DOI: 10.7595/management.fon.2011.0002 (english version)
Jedno od ključnih određenja upravljanja organizacijama u savremenim okolnostima predstavlja rastuća kompleksnost i heterogenost problema relevantnih za opstanak i razvoj organizacija. Istovremeno, od važnosti je postojanje rastuće raznovrsnosti i raznolikosti teorija, metodologija, metoda, tehnika, modela, raspoloživih za diskutovanje upravljačkih problemskih situacija u organizacijama. Kao komplementaristi kimetateorijski razvoj kritičkog sistemskog mišljenja, Upravljanje raznovrsnošću nastoji da obezbedi odgovarajuću bazu putokaza za pravljenje teorijsko-metodološki utemeljenih i odgovornih izbora. Učenje uz pomoć trostruke petlje, kao metodološki razvoj Upravljanja raznovrsnošću, fokusirano je na jednovremeno kreativno upravljanje trima bitnim organizacijskim pitanjima o: dizajnu, debati, moći i legitimnosti. Kroz proces Učenja uz pomoć trostruke petlje mogu biti kritički generisani relevantni uvidi o istraživanoj upravljačkoj problemskoj situaciji u kojoj se želi intervenisati. Implementacijom tih pribavljenih znanja u razmatranoj problemskoj oblasti u organizaciji, kroz teorijski i metodološki podržano upravljanje dizajnom, debatom, moć-znanje dinamikama, omogućava se njeno odgovarajuće unapređivanje. Ključne reči: upravljačke problemske situacije u organizacijama, kritičko sistemsko mišljenje, upravljanje raznovrsnošću, učenje uz pomoć trostruke petlje, znanje za promišljene i odgovorne izbore.
Slavica P. Petrović Univerzitet u Kragujevcu, Ekonomski fakultet Preuzmi članak: Kritički generisana znanja - rezultat učenja uz pomoć trostruke petlje |