Optimizacija troškova korišćenja elektronskih pristupnih kanala sistema REP i HP |
Globalni obimi pismonosnih usluga koje podrazumevaju manipulaciju poštom u fizičkoj formi neprestano se smanjuju. Eksplozivni razvoj informaciono-komunikacionih tehnologija, koji je najviše prepoznatljiv u svetskoj ekspanziji Interneta i mobilne telefonije, doveo je do toga da se, često previše tradicionalno orijentisani, javni poštanski operatori opredele za razvoj svoje bazične delatnosti u domenu integrisanih tehnološko-informatičkih rešenja. S obzirom na specifične zahteve korisnika, koji su zahvaljujući elektronskim pristupnim kanalima – Internet i mobilnoj komunikaciji, odnosno elektronskoj pošti i SMS porukama, prestali da koriste tradicionalnu pisanu komunikaciju, poštanskim operatorima ne preostaje ništa drugo nego da omoguće elektronsku komunikaciju korisnika u svrhu održanja pismonosnih pošiljaka u svojim sistemima, odnosno zaštite svojih prihoda. Dva sistema koja omogućavaju korisnicima elektronsko slanje podataka su registrovna elektronska pošta (REP) i hibridna pošta (HP). Primena modela integracije ova dva sistema, koji se ogleda u korišćenju zajedničkih elektronskih pristupnih kanala i koji je predmet ovog rada, ima značajne ekonomske efekte i tehnološko-tehničku opravdanost za javnog poštanskog operatora.
Mihailo Jovanović, Siniša Rankov |