Strategijski koncept upravljanja i tržišno restrukturiranje kao odgovor na izazove u uslovima svetske finansijske krize |
Negativni efekti svetske finansijske i ekonomske krize aktueliziraju primenu savremenih koncepata strategijskog menadžmenta. Naime, radikalne promene poslovnog okruženja, u kome se ispoljavaju brojni diskontinuiteti i turbulentne izmene uslova poslovanja, neminovno nameću sprovođenje značajnih strukturnih promena u načinu poslovanja. Pri tome, primena koncepata strategijskog menadžmenta, u sklopu neophodnih strukturnih promena, predstavlja racionalan analitički okvir za odgovore na izazove iz okruženja. Pre svega kroz obezbeđenje distinktivne konkurentske prednosti i satisfakcije sve zahtevnijih potrošača, u novoizmenjenim tržišnim uslovima pada tražnje, jača potreba za implementacijom sveobuhvatnih procesa poslovnog restrukturiranja koje je u značajnoj meri zasnovano na tržišnom restrukturiranju. Naime, tržišno restrukturiranje, koje obuhvata niz strukturnih promena u tržišnoj orijentaciji i marketing aktivnostima, može da obezbedi novi strategijski leveridž, odnosno da se kroz inovacije poslovnog portfolija, strukture ciljnih tržišta i kombinaciju instrumenata marketinga, doprinese opstanku i daljem rastu i razvoju brojnih privrednih subjekta.
Ivana Domazet, Ivan Stošić, Jovan Zubović |